Yhdistys

Jäsenmaksulla (1,32% ennakonpidätyksen alaisesta palkasta ja 1,01% työttömyyskassan maksamasta etuudesta) saat palveluita

Meillä 4H-toimihenkilöliitossa

• järjestetään omaa sekä yhteistyössä Suomen 4H-liiton kanssa koulutus- ja virkistystoimintaa
  • ammatillisia ja palkkauksellisia etujasi valvotaan
  • otetaan kantaa ja annetaan lausuntoja meitä kaikkia yhteisesti koskeviin työsuhde- ja palkkausasioihin
  • neuvotellaan paikallisia sopimuksia työnantajatahon kanssa
  • jos kohtaat työsuhteessasi ongelmia, apunasi ovat alueelliset luottamusmiehet ja valtakunnallinen pääluottamusmies
  • on "Neuvonta-alan runkosopimuksen" allekirjoittaneiden osapuolten mukainen neuvotteluoikeus Suomen 4H-liiton kanssa työehtosopimukseen liittyvissä asioissa

Jos lomautus tai työttömyys uhkaa

sinua palvelee Julkis- ja yksityisalojen työttömyyskassa JYTK

Ansiopäivärahaoikeus on työ- ja elinkeinotoimistossa (TE-toimisto) ilmoittautuneella työttömällä työnhakijalla, joka täyttää jäsenyysehdon ja työssäoloehdon. Jäsenyysehto täyttyy, kun henkilö on ollut kassan jäsenenä 26 viikkoa ja  maksanut jäsenmaksut. Työssäoloehto täyttyy, kun henkilö on jäsenyysaikana 28 lähinnä edellisen kuukauden aikana ollut 26 kalenteriviikkoa työssä.

Tästä pääset Nettikassaan, kun haluat esim. tietää ansiosidonnaisen päivärahasi suuruuden.

Vakuutukset, etuja pankkiasioissa, apurahoja ja lomatukia ym. ym.

Jyty-liiton kaikki jäsenedut löydät klikkaamalla tästä

Jäsenten vakuutusturvasta

Liiton jäsenetuina on mm. ilmaisena vastuu- ja oikeusturvavakuutus sekä vapaa-ajan tapaturma- ja matkustajavakuutus. Näistä kaikista löydät parhaiten tietoa osoitteesta www.if.fi/jyty. Vakuutusyhtiön omilta sivuilta siis löytyy helposti tietoa Jytyn jäsenistön vakuutusturvasta ja korvausmääristä. Kannattaa käydä katsomassa.

Kun haluat tavata muita jytyläisiä

Jytyliitolla ja aluetoimistoilla on myös monipuolinen koulutustarjota, josta lisätietoja saat täältä. Kun olet löytänyt mielenkiintoisen kurssin, ota yhteys 4H-Toimihenkilöliiton koulutusvastaavaan Hannele Välimäkeen (yhteystiedot löydät hallituksen osoitteista) ja sovi kurssikustannusten jakautumisesta omavastuun ja jäsenyhdistyksemme kesken. Kursseille ilmoittautumislomakkeen saat tästä.

Vuosikokouksessa 24.4.2013 Tampereella Jytyliiton puheenvuoron piti työmarkkina-asiamies Esko Vatanen. Etualalla 4H-THL:n puheenjohtaja Merja Kuukka.
4H-toimihenkilöliiton vuosikokous 28.4.2014 Tampereella. Kokouksen puheenjohtajana Asta Paananen.