Liity jäseneksi

2.10.2017

Liity jäseneksi

​Julkis- ja yksityisalojen toimihenkilöliitto Jytyn ja Julkis- ja yksityisalojen työttömyyskassan jäseneksi voit liittyä helposti sähköisellä lomakkeella. Jäseneksi liityt Jytyn 4H-toimihenkilöliito ry.

Jäsenyytesi alkaa ilmoittamastasi liittymispäivästä, joka voi olla aikaisintaan liittymishakemuksen täyttöpäivä. Jos ilmoitat lomakkeella matkapuhelinnumerosi, saat tekstiviestillä vahvistuksen, kun hakemus on käsitelty. Hakemukset käsitellään pääsääntöisesti kolmen arkipäivän kuluessa.

Kuka voi liittyä jäseneksi
Jytyyn voit liittyä, kun työnantajanasi on kunta, kuntayhtymä, kirkko tms. Yksityisen tai muun työnantajan palveluksessa oleva voi myös liittyä liiton yhdistyksiin, jos työnantaja noudattaa yksityisellä sektorilla olevia työehtosopimuksia. Työnantajan toimialueena voivat olla esim. kansalaisten perus- ja hyvinvointipalvelut. Kirkon alalla jäsenyhdistykset voivat ottaa jäsenikseen seurakunnan, seurakuntayhtymän tai muun kirkollisen työnantajan palveluksessa työskenteleviä.

Liitosta/kassasta toiseen siirtyminen
Liitosta/kassasta toiseen siirtyminen on hoidettava 30 päivän kuluessa, jotta työttömyysturva säilyy ja siirtyminen Jytyyn tapahtuu ns. vanhana jäsenenä ja kertyneet työssäolokuukaudet säilyvät ja siirtyvät mukanasi. Siirtymäajan jäsenyydettömältä ajalta eivät jäsenyys- ja työssäoloehto kerry, joten vaihto kannattaa hoitaa niin, ettei katkoa jäsenyyksien väliin jää. Kuuluminen samanaikaisesti kahteen työttömyyskassaan ei ole sallittua. Huolehdi, että jäsenmaksut edelliseen liittoon/työttömyyskassaan ovat hoidettu. Ilmoita edelliseen liittoon tai työttömyyskassaan siirtymisestäsi Jytyn jäseneksi. Liittymislomakkeella voit halutessasi valtuuttaa Jytyn irtisanomaan jäsenyytesi edellisestä liitosta/kassasta.

Jäsenedut
Jäsenyytesi tuo monia etuja. Jytyn tarjoamat jäsenedut löydät täältä.

Jäsenyydestä ja jäseneksi liittymisestä lisätietoja jäsenpalvelusta puhelimitse ma-pe klo 9–12 numerosta 020 789 3720 tai sähköpostitse osoitteesta jasenrekisteri(at)jytyliitto.fi

Liity jäseneksi 4H-toimihenkilöliittoon tämän linkin kautta