4H-THL kokoontui Tampereella Nuori 2024 -tapahtuman yhteydessä

26.4.2024

4H-toimihenkilöliiton hallitus sekä yhdistyksen muita jäseniä osallistui Nuori 2024-tapahtumaan Tampereella 24.-25.4. Kyseessä oli perinteiset valtakunnalliset nuorisotyön päivät, joiden pääjärjestäjä on Allianssi.

Kaksi päivää iloisia kohtaamisia ja uuden oppimista

Nuorisotyön päivät tarjoavat vuodesta toiseen laadukasta ja mielenkiintoista ohjelmaa. Tällä kertaa oli mahdollisuus oppia muun muassa meemeistä nuorisotyön näkyväksi tekemisen tapana, seksuaalisuuden ja suostumuksen aiheiden käsittelystä nuorten kanssa, miten päihteiden käyttöä voi ennaltaehkäistä, millä tavoin nuorisoryön resursseihin kannattaa ja voi vaikuttaa, sekä miten erilaisuus voi olla yhteisön voimavara.

Runsaalla messualueella useat järjestöt ja muut tahot tarjosivat vinkkejä ja materiaaleja. Myös Suomen 4H-liitto oli mukana omalla osastollaan.

Osallistuminen tarjottiin jäsenetuna

4H-THL:n hallitus päätti viime vuonna, että muutamalle jäsenelle tarjotaan osallistuminen tapahtumaan. Osallistujapassin lisäksi yhdistys maksoi majoituksen. Tällainen jäsenetu on rahallisesti aika tuntuva. Lisäksi tapahtumaan osallistuminen lisää ammatillista osaamista, kasvattaa omia verkostoja sekä virkistää.

Hallituksen kokouksen päätöksiä

Hallitus piti päivien aikana kokouksen. Kokouksessa hallitus hyväksyi tilinpäätöksen ja toimintakertomuksen vuoden 2023 osalta sekä toimintasuunnitelman ja talousarvion vuodelle 2024 esitettäväksi vuosikokoukselle. Vuosikokous pidetään 17.5. kello 9 Teamsissa.

Hallitus päätti, ettei vuonna 2024 myönnetä opintostipendejä eikä avustuksia alueellisiin tapahtumiin. Yhdistys on saanut myönteisen päätöksen haettuun Erasmus+ -hankkeeseen, joten keskitymme nyt siihen. Hankkeesta ja siihen osallistumisesta päätettiin kertoa jäsenille vuosikokouksen yhteydessä.

Kiitos Päiville!

Hallituksen kokouksen yhteydessä kiitettiin yhdistyksen pitkäaikaista aktiivia Päivi Kivirantaa. Päivi on jäämässä eläkkeelle ja siksi toiminta ammattiyhdistyksessäkin päättyy. Päivi aloitti 4H-toimihenkilöliiton sihteerinä vuonna 1990. Viime vuodet hän on toiminut yhdistyksen rahastonhoitajana.